Bajram

Bajram je najveći blagdan kod muslimana. Muslimani širom svijeta obilježavaju Bajram i to dva puta godišnje, nakon mjeseca posta Ramazana i dva mjeseca i 10 dana nakon toga slijedi Kurban-Bajram kada se prinosi žrtva.

Bajramu se raduju svi, i stari i mladi, a najviše djeca, jer je običaj da se djeci za Bajram daje bajramluk ili bajram-banka, odnosno novac.

Nakon mjeseca posta Ramazana, čija je iftarska sofra dosta bogata, Bajram je vrijeme kada se jede u velikim količinama. Tako je Bajramska sofra bogata i puna 3 dana od jutra do mraka.

Kod mene u kući se Bajramska sofra prenosila sa koljena na koljeno, tako da je svaki Bajram uvijek ista. Doručak je standardni: tvrdo kuhana jaja, malo na koso (suho meso i sudžuka), žuti sir, francuska salata, vruća paklama iz Mahirove pekare, bijela kafa ili turski čaj, neki mliječni namaz ili ajvar.

 563313_453680068062484_707844576_n

Moja pranana je imala običaj za ručak praviti bamju, pa je tako i moja nana i dan danas pravi za ovaj veliki praznik. Mnogo mojih prijatelja ne voli bamju, jer kako kažu „nije izdepilirana“. Ja sam je veliki ljubitelj, pogotovo kad se spremi polako, po istilahu, što bi nana rekla, pa se svi ukusi izmješaju i dobiju neku jedinstvenu notu.

Osim bamje kod mene se sprema i pečena teletina sa krompirom, jer ko je vidio ručak bez mesa. Pa stvarno! Ono što je neizostavno, ne samo kad je Bajram, nego i inače u mojoj porodici, to je One and Only gospodin Burek. Na našem stolu ali i u stomacima zauzima posebno mjesto. Nana uredno svaki put razvije tanku jufku, ja odem u mesaru da kupim meso, a mama je zadužena za luk i krompir, jer mora biti burek s malo krompira.

Kako bi se želudac pripremio za udar od hrane, obavezno se napravi begova čorba, u koju nana stavi raznih mirođija (ja ih pola izvadim jer ne volim). A uz cijelokupni ručak neizostavna je mješana salata, koja je prethdno narezana stajala u frižideru da se dobro rashladi.

537192_453680301395794_1187108541_n

Bajram ne bi bio Bajram da se cjelokupna slana trpeza ne zasladi. Pa iako se u gostima pojede pet hurmašica, 3 baklave, pokoja ružica ili neki komad torte, mora se i obavezno poslije ručka malo zasladiti.

Kod mene se jako dugo vremena pravila samo baklava, međutim ja je nisam najbolje naučila praviti (pucaju mi jufke), a nana je već dosta stara i iznemogla da bi je pravila. Tako da smo se ove godine odlučili za hurmašice, oblatne i tortu od čokolade. Za svakoga po nešto.

1098076_453680531395771_1485724005_n

Onako punih stomaka se naveće mora i malo izaći sa rajom i proslaviti Bajram. Mnogi mladi slave odlazeći na koncerte i pijući alkohol. Ja spadam u onu stariju penzionersku generaciju, gdje se sjedne u lokalnu slastičarnu, pojede kolač (ne znam koji po redu taj dan) i popije limunada i bosanska kafa.

Nakon dana upotpunjenog jelom ide se spavati a sutradan počinje nova epizoda…

<Arhiv>

Ovaj unos je objavljen u Živim/Radim/Putujem i označen , . Zabilježite trajni link.

Komentariši

