Japanska kuhinja: Nigiri sushi u Sarajevu

Kod nas u BiH nije toliko popularno jesti azijska jela, ali ja u posljednje vrijeme volim ukuse Azije. Već sam nekoliko puta isprobala indijsku kuhinju (o kojoj ću pisati drugom prilikom), a nedavno sam probala i poznati japanski Nigiri Sushi. Svako ima svoj razlog zbog kojeg proba nešto drugačije od standardnog, a ja to uradim ili zbog pročitane knjige ili pogledanog filma.

Screen-Shot-2012-11-07-at-1.15.21-PM-1024x576

Na testiranje japanske kuhinje, Sushia prije svega, ponunkao me dokumentarni film “Giro Dreams Sushi” ili Giro sanja Sushi, u kojem se govori o 85-godišnjem Giru i njegovom poslu pravljenja sushia u vlastitom restoranu koji ima 3 Michelinove zvjezdice. Nakon pogledanog filma počela sam da malo istražujem način pravljenja, serviranja i svega ostalog što je bitno znati za Sushi, ali i japansku kuhinju uopšte.

jiro-dreams-of-sushi_new

Japanska kuhinja veliku pažnju daje principu, koji se oslanja na izbor sastojaka koji su prisutni u određenom dijelu godine – “shun” koncept, kada su riba, povrće i voće nutritivno najbogatiji, a to bude otprilike 10 dana tokom godine. Prirodna i harmonična japanska kuhinja smatra se najzdravijom kuhinjom svijeta. Može se pohvaliti s niskim kalorijama, bogatstvom željeza i proteina te vrlo malom količinom holesterola i ostalih masti. Riža i druga zdrava hrana temelj su ove prehrane.

U uporedbi s ostalim kuhinjama, japanska kuhinja gotovo da i ne koristi začine. Bazira se na riži, sojinim proizvodima (miso, tofu), ribi, plodovima mora i povrću. Poznata je zbog svog jednostavnog i prelijepog oblikovanja jela, pri čemu niti jedan sastojak okusom ne potiskuje ostale. Jedan od razloga dugovječnosti Japanaca je njihova tradicionalna prehrana.

Najpoznatije jelo je Sushi, a neke od vsta su: Nigiri – loptice riže s komadićima tune, škampa, hobotnice i prženih jaja položenima na vrh; Gunkan – šalice napravljene od riže i suhe morske trave, punjene morskim plodovima; Norimaki – rolada od sushi riže i morske trave, punjena raznim nadjevima; Temaki – tuljci napravljeni od morske trave i punjeni sushi rižom, ribom, morskim plodovima i povrćem; Oshi – riba i riža nabijeni zajedno u drvenu kutiju; Chirashi – jelo u kojem su riba, plodovi mora, šampinjoni i povrće slobodno raspoređeni na sushi riži.

U međuvremenu saznam da se u Sarajevu otvorio Sushi bar – Kimono, u koji sam se odmah uputila i isprobala Nigiri.

Nigiri

Nigiri sushi se pravi tako što se skuhana riža rukama formira u oblik, a riba se izreže tanko na kriške i lagano pritisne na rižu. Ponekad se u pravljenju nigiria koristi i morska trava koja se zove Nori, kako bi cijelu teksturu povezala, međutim nije obligatorna. Nigiri sushi ćete najčešće naći u restoranima koji imaju dovoljnu zalihu kvalitetne ribe i dobro istreniranog kuhara. Najčešće se nigiri servira u više kombinacija, kao moj na primjer, jedan je sa tunom a drugi sa lososom, a razlog tomu je da kupac (u mom slučaju degustator) osjeti različite okuse. Nigiri sushi se služi uz nekoliko sosova odnosno priloga. Ukiseljeni đumbir (na slici gore: ovo roskasto zgužvano), zatim wasabi (na slici gore: ovo malo zeleno) koji je jako ljut, te soya sos (slika gore: u posebnoj zdjelici) čiji je ukus mislim svima već poznat. Ukiseljeni đumbir je nešto što mi se ni najmanje nije svidjelo: kiselo i ljuto, hrumckavo i žilavo sve u isto vrijeme. Nigiri se obično jede rukom, mada je popularno da se serviraju i štapići, pa ko kako voli.

stapici tutorial

 

Nakon sushia morala sam probati i nešto slatko, kad sam već tu, pa je konobar preporučio kolač koji je kao malo čvršći mousse od čokolade crne i bijele u kombinaciji, sa voćnim želeom od trešanja. Vrlo lagan i ukusan, baš po mojoj mjeri.

WP_20141108_006

Moram priznati da mi japanska kuhinja nije ni malo bliska, ali mi je sa ovim iskustvom postala bliža, te bih voljela isprobati još neke ukuse, iako moja nepca na njih nisu navikla. Do nekog drugog puta i pisanja poslušajte savjet koji nam je dao Jiro Ono za tajnu uspjeha (i ako želite pogledajte i film):

jiro_the_secret_of_success

 

Pozdrav!

Ovaj unos je objavljen u Živim/Radim/Putujem i označen , , , , , . Zabilježite trajni link.

Komentariši

