Kuwaitska kuhinja u Sarajevu

Kuwait je glavni grad države Kuvajt. Oko stare gradske jezgre, nastale u drugoj polovici 18. vijeka iz ribarskog naselja, izgrađene su moderne četvrti. Snažan razvoj Kuwaita bilježi se naročito nakon 1946., kad je započelo iskorištavanje bogatih okolnih naftonosnih polja. 

Prije godinu dana imala sam čast upoznati Abdulaha i Fatimu, koji su u Sarajevo doselili iz ove predivne zemlje, te odlučili da svoju teško zarađenu penziju ulože u BiH. Za njih me ne veže samo njihova ljubaznost, dobrota, mentalitet, nego i njihova imena, jer se i moj dedo zvao Abdulah, a moja nana se zove Fatima. Zbog toga su mi moji kuwaitski prijatelji rekli “Ti si naša porodica” 🙂

Išla sam im u posjetu za vikend, na malo imanje u okolini Sarajeva. Organizovali smo se da taj dan jedemo kuwaitsku kuhinju, jer ona je jako bogata raznim okusima, mirisima, začinima… Kuwaitska hrana je jako važan dio tamošnje kulture, te se uvijek servira u velikim količinama kako bi se komšije i prijatelji pozvali na objed.

Unaprijed moram da vam kažem da slike koje sam napravila namjerno nisam uređivala, jer želim da vam prenesem autentičnost jela, same pripreme, izgleda i boja. Žao mi je što vam ne mogu prenijeti ukus, ali ću se potruditi da ga opišem.

Kao predjelo imali smo Fette (pojma nemam kako se ispravno piše), ali se radi o jelu sa povrćem, krompirom, komadićima prepečenog hljeba te bademima i grožđicama. Na prvu sam pomislila kako se svi ti ukusi uopšte mogu miješati, ali je jelo jako ukusno. Fette

Fette2

Kao glavno jelo bio je serviran Machbus, specijalna i specijalno kuhana riža sa mesom i bademima i grožđicama kao začinom.

P1280372

P1280374

 

Uz Machbus se služi sos od pasiranog paradaiza sa šafranom i kurkumom.

P1280376

Drugo glavo jelo bila je dolma. Na početku sam mislila da je dolma ista ili barem slična našoj, međutim dolma u Kuwaitu je nešto sasvim drugo. Radi se, naravno, o filovanom povrću, ali se ono ne filuje mesom, kao kod nas, nego mješavinom drugog raznog sitno sjeckanog povrća: mrkva, tikvice, začini…

Dolma

Uz dolmu se peče i krompir te se servira sa limunom za jači ukus.

Za dessert smo imali Machalabie i Dagus (stvarno ne znam kako se ispravno piše, pokušala sam naći na internetu, ali ovo pisanje po Vuku Karadžiću ni Google ne prepoznaje). Machalabie je neka vrsta griza sa koštunjavim i suhim voćem. Dagus je slatko koje se pravi od brašna i šećera koje se prži u dubokom ulju, te se služi u preljevu od vode, šećera i limuna, nešto slično našoj agdi.

dagus(Dagus)

Machalabie(Machalabie)

Uz slatke desserte imali smo i voće ali i tradicionalnu kafu i čaj.

P1280387

P1280384

 

Kafa – Delle se služi u džezvi ispod koje stoje zapaljena svijeća, kako bi održavala toplotu.

P1280383

 

P1280394

 

A dragi domaćini su nam pokazali i da se Kuwaitska kafa ima kupiti i kao Nescafe linija, kako bi svima olakšala život. Moram priznati da je za mene ova kafa vrlo ukusna, ali me više podsjeća na čaj, jer nije jaka, kao bosnaska ili esspresso kafa.

Kuwaitska hrana se ne soli i ne biberi, ali se i u slatko i u slano stavlja šafran i kurkuma. To su dva glavna začina koja se koriste.

Na kraju dana, onako punih stomaka i uz kafu i čaj sa našim dragim domaćinima napravili smo i jedan selfie, koji oni nazvaše “Yallah Selfie”.

yallah selfie

 

Uz smijeh i dobro raspoloženje završismo naše druženje u kasnim noćnim satima, te dogovorismo da idući put jedemo bosanskohercegovačku hranu.

 

 

 

Ovaj unos je objavljen u Živim/Radim/Putujem i označen , , , , , , . Zabilježite trajni link.

Komentariši

