Živjeti sam/a

Vjerujte mi – dok nisam probala, nisam vjerovala

Rođena sam i odrasla u sarajevskoj mahali Medrese, nadomak Baščaršije. Cijeli život okružena ljudima od tradicije, vjere, stereotipa, pravila i čega sve ne. Godinama odrastala u svemu tome, i prihvatala kao svoje. Vremena se mijenjala, upoznavala neke nove ljude, neke nove stavove, neke nove običaje, neke nove tradicije. Upoznavala ljude koji su i različito odgojeni i odrasli od mene, ali i ljude koji su imali isto kao i ja, samo na malo drugačiji način.

Godine se redale, različitih ljudi u životu sve više. Vremena se mijenjala. Nisu više postojale one osamdesete kad sam se rodila i uživala u djetinjstvu. Nisu više postojale ni one devedesete, kad sam odrastala i školovala se. Došle su dvijehiljadite, donijele svoje promjene, svoje stavove, svoja pravila.

Nisu loše ni jedne, ni druge, ni treće. Svake nose neko svoje breme, koje nas kasnije učini čovjekom. Osamdesetih se i ne sjećam baš najbolje, kroz maglu. Devedesetih se sjećam, o itekako ih se sjećam, a ove dvijehiljadite živim evo već njih šesnaest. Odrasla, školovana, zaposlena, još uvijek mlada (tako barem neki kažu), puna elana za dalji život. ALI…

U tim/ovim godinama život u mahali koji je još uvijek ostao u onim osamdesetim, počinje da smeta, da guši, da sputava. Dugo taj rat traje samnom i sa mahalom. Mnoge bitke su vođene, neke uspješno okončane neke predate sa bijelom zastavicom. Ratovi i bitke oko stavova, tradicije, mišljenja, načina života, generacijskih razlika, nerazumjevanja… Ali dođe valjda tako neko vrijeme, kada čovjek u sebi prelomi i kaže STOP. Nema više ratova, bitki, a ni bijelih zastavica. Ovo su dvijehiljadite godine, a meni je XX godina (ko zna zna, ko ne zna njemu 2) i stvari se moraju mijenjati, a mahala i tradicija ih moraju prihvatiti.

zivjeti sam/a

Vjerujte mi – dok nisam probala, nisam vjerovala ono što su mi ljudi koji su probali pričali. Nakon dugog razmišljanja i vaganja, našla sam stan za sebe i svoju malenkost i otišla iz stereotipne, tradicionalne, u osamdesetim zaostale mahale. Vjerujte mi – živjeti sam je nešto najljepše što vam u životu mogu preporučiti. Tu slobodu, taj rahatluk, ta svoja pravila, to svoje kreiranje svijeta u vama i oko vas – to vam niko ne može pružiti niti vam nešto na svijetu to može zamijeniti.

Dođeš s posla, mrtva umorna, a ono stan u haosu, a ti kažeš – boli me briga. Skuhaš sebi nešto za jelo, nešto što ti se baš u tom momentu jede, pa makar to bio i samo neki jednostavni omlet, sjedneš upališ film, digneš noge na sto, i uživaš. Izleti osigurač, nemaš struje u pola stana, zamijeniti ne možeš, jer te u onoj tradicionalnoj mahali nisu naučili kako se to radi, jer tobože to rade samo muškarci – a ti kažeš boli me briga i upališ svijeću, napraviš sama sebi romantiku (dok sutradan na internetu i kod kolega na poslu ne pronađeš rješenje za struju i popraviš osigurače – i onda sve radi, vidiš da to nije samo za muškarce). Pogledaš na sat a ono dva poslije pola noći, a ti sjediš kao da je vikend i kao da sutra ne moraš na posao, a nema nikoga da ti kaže da je kasno i da bi trebala ići spavati – a ti kažeš pa meni se ne spava idem sa kauča na posao (neko ide i iz kafane, ali to je neko). Jedeš šta hoćeš, kad hoćeš; radiš sve što želiš da radiš u vrijeme kada ti želiš da radiš i niko te u tome ne spriječava i ne postavlja suvišna pitanja, od kojih odustaješ od onoga što si želio. Nema pritiska nikakve vrste.

Vjerujte mi, ukoliko imate potrebu i razmišljate da se osamostalite – „čim čim prije, tim tim bolje“ što bi rekla moja pokojna razredna – savjet koji vam dajem iz dubine svoga srca, jer ni vi kao ni ja, nećete znati dok ne doživite.

Ovaj unos je objavljen u Živim/Radim/Putujem. Zabilježite trajni link.

Komentariši

